Friday 12 October 2012

SETIA

Sejauh mana pun kita...Sejarak mana pun kita...Hati kita tetap bersama..

Mereka masih suci... =')

Hampir satu bulan 13 hari, aku meninggalkan alam pekerjaan..Walaupun hanya bekerja hanya untuk 4 bulan, masih lagi memberi kesan yang begitu mendalam sehingga kini. Kadang- kadang hingga bawak ke dalam mimpi. Nama anak- anak murid masih lagi segar dalam ingatan. Mana tidaknya, setiap hari jadi bualan dengan rumate. Rasanya Yati dah bosan dengar cerita aku.Huhu..Tapi, pada siapa lagi nak aku luahkan, tat kala rindu kepada mereka bertandang. =')


Walaupun bukan setiap hari, tapi dalam seminggu, pasti ada panggilan dari mereka. Terharu hati bila mendengar kesungguhan mereka bercerita. Antara dalam pukul 3.45-4.00 petang akan ada panggilan no public. Ya..Dari mereka. Kadang kala, tidak dapat nak angkat panggilan mereka, kerana ada dalam kelas. Jadi aku biarkan saja.Maafkan ustazah ye.. Bukan ustazah taknak angkat awak call..

Mereka masih setia.. Jika dibandingkan dengan diri aku, mereka memang setia. Kanak-kanak tidak mudah melupakan meski mereka masih kecil. Ingatan masih kuat. Ingat lagi tarikh yang pernah aku bagitahu untuk pulang ke Seremban, meski aku hanya bercakap antara acuh dan tidak sahaja. Mereka setia mendegar apa saja yg aku ceritakan. Sering aku marah kepada mereka jika mereka gunakan duit belanja sekolah untuk call aku. Takut - takut takdigunakan duit belanja untk membeli makanan. Mendengar suara mereka, terasa sungguh gembira. Penat yang menggunung terus hilang dihakis mereka. Berbual dengan mereka meski 2minit cukup membahagiakan..Cukup membahagiakan...


Diri ini masih mengingati mereka..Masih ingin bertemu mereka..Masih ingin mengajar mereka..Masih ingin membuli mereka...Seandainya mereka tahu, hati ini terlalu rindu.. Semoga mereka menjadi anak yang baik disana.


- 12102012
-blok H, UniSZA




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...