Thursday 12 April 2012

#2 Hari Baru


Hari ini, aku perlukan sesuatu..
Sesuatu yang baru yg bisa membangkitkan diri,
Sesuatu yg bilamana aku tidak lagi rasa sendiri,
Rasa kosong, gantung, asing tidak lagi temani,
Agar hari ini terisi dengan sesutu yang harmoni,
Senang untuk terima dari Dia yang hakiki.

Hari ini, aku perlukan seseorang..
Seseorang yg bisa temani hari-hariku,
Seseorang yg boleh datang bila kuseru,
Agar hidup ini tidak lagi bercelaru,
Risau, galau, kacau, teruskanlah berlalu.
Gantikan ia dengan seseorang yang baru.

Hari ini, di tempat aku berdiri aku tenang..
Aku tidak perlu mengejar bayang-bayang yang hilang,
Tidak lagi sembunyi di sebalik rasa genang,
Tidak lagi lari mendaki bukit dan ganag,
Kerana aku percaya harapan telah datang,
Dengan segala keyakinan yang benar matang.

Cukuplah...
Hati dirobek-robek dengan kuku yang tajam,
Cukuplah..
Jiwa ini dihentam rasa yang keras,
Cukuplah..
Perasaan ini entah mana dilayangkan,
Cukuplah...
Jasad ini ditinggalkan kerna dosa yg tak pernah padam,
Cukuplah..cukuplah..


Jangan pernah kau hampiri..
Jangan pernah datang lagi..
Jangan pernah lagi kau tangisi..
Kerna aku sedang belajar kuat untuk tidak kembali..

Oleh :

ainulhusna
130412
12.30 pm
-unisza-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...