Friday 14 September 2012

Sendiri.

Semakin hari, aku makin tidak mengerti.
Mungkin kerana keadaan tidak seperti dahulu lagi.
Mungkin jua jurang yang ada tidak dekat kembali,
Namun, telah aku cuba untuk perbaiki semula,
Tetap kau sedianya menjarakkan ruang disana.

Aku semakin lelah..
Aku semakin ingin berhenti..
Kerana aku tahu, kasih aku hanya pada yang tidak sudi.
Hari-hari yang ada seperti sunyi
Sendirian menghitung detik-detik yang dibina sendiri.


Kenapa rasa ini hadir tatkala diri belum bersedia.
Kenapa pula hati ini gelisah tatkala hanya melihat wajah
Kenapa rasanya bergetar seluruh bilamana mendengar suara
Kenapa hadirnya begitu menyesakkan dada
Meskipun jauh disudut sanubari, ada rasa aman di sana.

Namun kini, langkah perlu dihentikan,
Langkah perlu aku pusingkan kembali,
Kerana arahku bukan lagi langkah kesana,
Ingin sekali aku kecapi bahagia itu bersama, 
Namun Pencipta maha tahu segalanya.

Pujuklah hati...Bersabarlah...Bertenanglah...
Berilah ruang kepadanya..
Berilah peluang seluasnya..
Saat itu akan tiba jua..
Berdoalah di kesempatan yang ada,
Semoga Allah ada bersama.

Ya Rabb..
Temanilah aku..
Aku tidak perlukan sesiapa melainkanMu.

-ainulhusna-
0059am
150912,Blok H, UniSZA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...