Wednesday 17 October 2012

Pergilah

Datang ia tidak dipinta..
Apatah lagi diundang
Sudahku berkias masih tidak mengerti
Sudah aku terangkan., masih lagi mahu menguji
Lalu, aku diamkan diri


Aku terus terdiam..Aku lama membisu..
Aku teruskan dengan membatu..
Kau kembali dengan sebuah senyuman.
Membawa sebanyaknya harapan..
Entahkan tahu, diri ini ingin pulang


Hampir saja diri ini mengikut
Terus saja mahu kembali
Rela ingin berada disisi
Mencipta sesuatu yg indah lagi
Namun apa mungkin yang dibuang dikutip semula
Mustahil yang kelam jadi cahaya
Yang sudah bulat jadi bujurnya


Langsung terus aku buka mata
Seharusnya yang pergi, biarkan saja
Tidak ada yang gugur, melainkan ada yg mengutipnya
Yang mengutipnya pasti yg benar rela
Yang rela sudah tentu ada ikhlasnya

Wahai diri, kuatkanlah hati
Cubalah dengan sedayanya
Semoga kelak ketemu dengan yg sama
Tidaklah Dia cipta melain yg menenangkan hati
Janganlah terus untuk mencari,
Tapi berusahalah pada diri,
Semoga ketenangan milik abadi
Hingga ke syurga Firdausi

Blok H, UniSZA
17:40
17102012







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...