Tuesday 8 February 2011

: Tak bertaubat lagi...?? :

Assalamualaikum semua.. :')

Today is Tuesday..! Jom share something yg bermanfaat petang2 ni.. Sambil duduk2 tadi, tetibe aku teringat pasal hadith ni.. Dalam sebuah hadis qudsi, Allah berfirman (bermaksud): “Aku cintakan tiga jenis manusia, tetapi Aku jauh lebih cinta kepada tiga jenis manusia lainnya, iaitu:

Aku cintakan orang yang bersifat pemurah, tetapi Aku lebih cinta lagi orang MISKIN yang pemurah.

Aku cintakan orang yang rendah hati/diri, tetapi Aku lebih cinta orang KAYA yang rendah hati.


Aku cintakan orang yang bertaubat, tetapi Aku lebih cinta lagi orang MUDA yang bertaubat.


Allah sayang kita even kita ni masih kedekut time miskin..Allah jugak sayang kita bile kita dah mula rasa sombong dan bongkak dengan harta yg diberi pinjam oleh Nya..Allah masih beri kita peluang untuk bertaubat di usia muda ni..
Sebar-sebarkan ye.. :)

Today saye puase..Nak makan ape erk..??Mari selongkar locker..hehehe..

That's all..

..thanks 4 reading.. :')



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...