Thursday 7 October 2010

:: ISTIKHARAH ::

Perasaan apakah ini..disaat aku meminta petunjukMu Ya Allah..Kau seolah - olah menyuruh aku untuk membuat pilihan sendiri..Namun Ya Allah, sesungguhnya aku tak mampu untuk membuat keputusan yang aku rasa, aku tidak tahu adakah pilihan aku ini adalah sebaik - sebaik keputusan @ sehina - hina keputusan..Aku ingin pilihank jelas, supaya apa yang aku buat untk kemudian hari tidak memberi kesan yang buruk kepada diriku dan orang2 sekeliling aku..apakah ini jga dipanggil ujianMu juga dalam menilai aku sebagai seorang hambaMu..
Ya Allah, sungguh aku rasakan ini terlalu berat..


Memilih seseorang untuk dijadikan sebagai teman hidupku sepanjang hayatku..Ahh..sangat menyeksakan..Mungkin, bagi orang yg baru memulakan pembacaan ini, pasti merasa yang aku ni, terlalu muda untuk memikirkan masa yang lambat lagi itu..Maksud aku kat sini, bukan aku nk pergi mengikat apa-apa perjanjian @ terus mendirikan rumah tangga.Apa yang aku cuba lakukan sekarang adlah perkara yg terbaik yg perlu aku lakukan sebelum aku melangkah ke arah itu..
I.S.T.I.K.H.A.R.A.H
Aku meminta petunjuk dari Allah..Aku tak pasti samada soalan @ pilihan yg aku minta Allah untuk memberiku pwtunjuk itu telah terjawab @ tidak..Dahulu, di saat aku bersama dengan dia,( blum istikharah ) aku merasakan bahawa jodoh aku dengan die tidak jauh.Cukup sekadar menghabiskan waktu..Dan disaat itu, walaupun aku merasakan begitu, perasaan aku masih berasa gembira dengan apa yang aku jalani..
Kini, setelah istikharah aku lakukan, hatiku merasa tidak tenang..Namun, setelah istikharah, aku bermimpi, dan dalam mimpi tersebut, aku mimpikan orang yg aku istikharah tersebut.Namun, hatiku masih tidak tenang.Adakah itu sekadar mimpi mainan tidur @ mimpi yg membawa kepada petunjuk.Jika ia petunjuk dari Nya, kenapa aku masih berasa tidak tenang dengan itu.
Kini, aku masih dalam delima dalam membuat keputusan.Aku menginginkan keputusan itu secepat mungkin, agar aku dapat memulakan hidup baru sekirang dia bukan lah pilihan yang terbaik untuk ku.Kemudian, akan aku perbaiki diri ini sebaik mungkin untuk orang yg sebenar- benar yang layak untuk diri ini.Moga disaat aku menulis entry kali ini, Allah tahu isi hatiku.Sesungguhnya hanya KAU Ya Allah, yang Maha Mendengar isi hati ini dan Maha Mengetahui apa terbaik untuk diri aku.
Kepada yang sedang baca entry kali ini, aku harap kalian sama2 dapat mendoakan aku semoga aku dapat memiliki kehidupan yg terbaik seiring dengan kehendak Allah.Terlalu sukar untuk aku ungkapkan apa yang sedang berlaku dalam diri ini semenjak akhir2 ini.Sungguh aku tidak tenang walaupun kawan2 bnyak memberi kata - kata semangat.Hanya pada Allah tempat aku mengadu segala apa yang aku kerasa, kerana Allah adalah sebaik2 pendengar.
Entry kali ini terlalu emosional sebb aku pon tak tahu apa yang sedang belaku dalam diri ini.Zahirnya, aku boleh je gelak-gelak dengan kawan2, buat orang happy, tapi hati ini, hanya Allah yang tahu.Apa-apa pon terima kasih sudi membaca.Nantikan entry seterusnya.Mungkin entry pasal keputusan Istikharah yang aku dah dapat dari Allah.INSYAALLAH...=)
Semoga kalian yang membaca, sentiasa dibawah Rahmat dan kasih sayangNya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...