Sunday 17 October 2010

:: Perasaan atau Perasan ::


mood : tidak stabil + rindu-rinduan
Tempat : Atas Katil, Blok H,4-1/5

Sila tgok balek mood saye kat atas tu ..mood bukn tak stabil sebenrnye, cume rase ntah hape2 je skang ni.huhu..dan mood rindu-rinduan tu, memg betol..tak tipu punye..rindu sape??Rindu sape2 jela..
Ok..korang tgok balek tajuk entry tu lagi sekali.Ha..tu tajuk yg betul,bukn tipu2 punye tajuk okay!

Aku tulis entry kali ni bukan dengan perasan tpi dengan perasaan.
Haaaaa........................
Korang rase la kan,
ape jadi eh kalo Tuhan tu tak bagi kita perasaan..Agak-agak ape yg bakal terjadi pada dunia ni.Mesti setiap orang akan fikirkan diri sendiri je..tak fikirkan diri orang lain yg ada kat sekeliling dorang.Dan masa tu, mesti tak de istilah cinta,kasih sayang, stady group, pegi kelas same2,tolong menolong, hormat menghormati,kerjesama dan macam2 lagi bende baik yg banyak kite boleh buat.Sebab ape..??sebab takder perasaan. dan mase tu cume selfish je..Susahkan kalo takder perasaan ni.Hidup yang kita lalui akan kosong dan takde makne.


Tapi, kalau ade perasaan pon susah jugk korang tau.Sebab ape..??Sebabnye..Bila ade perasaan,kita akan merasakan perasaan itu akan membunuh ita balek.Ni bagi pendapat aku sorang jela.Tak tau la korang macam mane.
Korang penah rase tak..bile ade orang syok @ suke @ senang cite berperasaan kat korang, time tu korang mesti dan pastinye secara automatiknye akan terPERASAN..haa..betul x?betul x??..tak banyak, sikit pon mesti ade..Mesti time tu, kite akan perasan yang diri kita la paling best..diri kita ni la paling bagus tpi padahal tak la bagus sangat..pastu, mesti rase diri kita ni paling cantik cun, comel..diri kite la paling baik berbanding diri2 orang lain.kan..kan..????Sebab ape??Sebab kite selalu perasan yang orang yg berperasaan kat kite tu selalu sangat nak tahu pasal diri kita,nak tgok diri kita..Time tu, akan muncullah 1 per satu sifat2 Mazmumah dalam diri kita,macam riak,ujub,bongkak,dan yang paling hebat ialah hipokrit..!! dan sifat2 tu akan membiak dengan hebatnya dalam diri kita seperti membiaknya kuman dalam paru2 aku 1 masa dulu..huhuhu.~!

Tapi, macam mane kita nak elak semua tu ea..Payah kan.
..Bagi aku la,kita semua ni cume manusia biasa saje.Kita ni hanya Hamba Allah yang sering lalai dan banyak lakukan kesilapan .Dan Kita semua adalah serupa tatkala kita semua diciptakan olehNya..Di sisi Allah,tiada siapa yang lebih dan xder sape yang kurang.Besrsyukur di atas setiap apa yang telah Allah kuriniakan dan kelebihan yg Allah berikan kepada kita.Ceewwaahh!!~
Stakat ini saja entry kali ni..semoga korang menEnjoy diri dengan pengisian yg telah diberikan.Jumpe di keluaran akan datang..
Bye.!.Chow Bedah~~!



p/s : pic diatas di snap mase tgok konsert Soutulharakah & Muaz kat DEBS,UniSZA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...