Thursday 11 August 2011

Mana pergi semua orang..??


Assalamualaikum.. :)

#Ramadhan ke 12


"Berlumba-lumbalah kamu untuk mendapatkan ampunan dari TuhanMu dan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang beriman kepada Allah dan rasulNya. Itulah kurnia Allah yang diberikan kepada sesiapa yang Dia kehendaki.Dan Allah mempunyai kurnia yang besar."
[Al - Hadid : 21 ]

Ramadhan hampir sampai ke pertengahan.Pada awal-awal Ramadhan hari tu,masjid penuh dengan orang yang solat Terawih.Tapi, sekarang bila dah sampai ke pertengahan Ramdhan,bilangan orang yang solat Terawih pun dah jadi setengah.Kalau penghujung Ramdhan nanti agak-agaknya macam manalah suasana solat Terawih di masjid..??

Semakin hampir kita ke penghujung Ramadhan semakin berat..malas..mengelat..penat..lemah.. untuk kita melakukan amal ibadah.Sedangkan di bulan Ramdhan ni, rahmat dan kasih sayang yang Allah berikan tu sangatlah luas.2Ox ganda pahala kita akan digandakan..Siapa taknak weii....??Sila angkat tangan.!

Dengan memperigati Allah, hati akan menjadi tenang.

Post ini, untuk memperingatkan diri ini sendiri..Memandangkan disebabkan kesibukkan hidup sabagai seorang student, maka amalan-amalan baeekkk secara sikit-sikit mula ditinggalkan..TT__TT. Hinanya aku Ya Allah..

"Jangan tinggalkan aku Ya Allah!" ( rase sebak sangat bile sebut benda ni.. )

Kawan-kawan, mari tambah iman.! =D
sENYUM Aman. Peace! (:

4 comments:

  1. memperingatkan diri dan kawan2 laen.. :)
    macammane puase.??huhu

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana mengingatkan kita sesama manusia..=) muhasabah diri dan tingkatkan iman..

    ReplyDelete
  3. mmg tu la yg selalu terjadi.. kat surau umah saya, dah tggal separuh je,.. =="

    jom ngok, Header baru lagi.. Hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...