Thursday 4 October 2012

Entry untuk Oktober

Malam ni tiada apa yang menarik untuk ditulis.. Cuma sekadar ingin menampakkan bahawa belog ini sebenarnya tidak lah sunyi sepi...Seperti mati sudah tukang penyeri belog ini..Jadi, hadirlah penulis belog ini untuk menjadi bukti bahawa beliau masih hidup lagi dan tangannya masih kuat untuk menaip menekan-nekan papan kkunci laptop.

Sebenarnya tiada apa yang menarik untuk diceritakan. Tapi sebagai bahan untuk entry kali ini, ceritalah srba sedikit tentang buku yang sudah di baca kejap tadi.. Buku by Hamka.Tajuknya " Tenggelamnya Kapal Ven De Wick " . Buku ni dah baca lepas SPM 2008 dulu. Kira kali ni masuk 3kali baca buku tu Buku tu guna bahasa Minang, so tak berapa nak faham tapi bila follow up pelan2, faham la jugak apa yg cuba di sampaikan.

Harapan setelah membaca buku ini, harapanku akan bertemu dengan lelaki seperti Zainuddin..Ceewaaahh..Demand betol..Zainuddin merupakan watak utama dalam buku ni.Berharap supaya cinta yang dijelaskan seperti Zainuddin itu msih ada lagi dalam hati seorang lelaki zaman sekarang..Kuikuikui..jiwang habes....Biarpun di akhir cerita tu nanti, Zainuddin and Hayati tidak dapat bersama, tapi cinta mereka boleh kata hingga ke akhir hayat.. Dari mula baca puas carik mana la cerita pasal kapal ni, tapi tak jumpe jugak. Berapa helai nak habis baru ada cerita pasal kapal. Memang power betul tajuk buku ni nak tarik  perhatian orang baca. =))

Itu saja entry untuk kali ini. Dah penat nak tulis dah. Anda boleh la dapatkan buku "Tenggelamnya Kapal Ven De Wick" di toko-toko buku berhampiran. Hehehe..

Last but not least review from " Tenggelamnya Kapal Ven De Wick"....

      " Hayati kehidupanku! Pakailah pakaianmu yang asli kembali pakaian dusunmu. Maaflah Hayati, bahawa Hayati sangat cantik, dan kecantikannya itu bukannya dibantu pakaian, tetapi ciptaan sejak dia dilahirkan. Jangan marah Hayati. Kau hanya buat saya seorang, bukan buat orang lain. Biarlah orang mengatakan kau perempuan dusun, tak kenal pakaian zaman kini, kau Hayati..Kau hanya untukku seorang.." -Zainuddin

     " Selamat tinggal Zainuddin, dan biarlah penutup surat ini kuambil perkataan yg paling enak kuucapkan dimulutku dan agaknya dengan itu kututup hayatku disamping menyebut kalimah syahadat,iaitu ; Aku cinta akan engkau, dan kalau ku mati adalah kematianku didalam mengenangkan engkau.." - Hayati

 Mood menulis : lagu  "Bisikan Nurani"
                         Blok H, unisza.
                         041012 :  22:16

2 comments:

  1. pewwwiittt..!
    sbenarnyekan..buku dah dalam nak baca, tp asyik terkanda je....huhu..

    ReplyDelete
  2. tergendala..bukan terkanda..hoho typing error, baca blog kita..ade speshel tentang kita2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...