Sunday 25 November 2012

Ini bahagian aku.

Orang melihat aku gembira,
 Mereka tidak tahu bahawa aku sedang derita.
Orang meihat aku tersenyum sentiasa,
Sedangkan jauh di dalam hati menangis dan merana,
Aku jauh terkeliru,
Antara realiti dan fantasi,Antara harapan dan impian,
Menyimpan segala harapan,
Melunaskan segala impian.
Kerana sebuah keinginan yang tak mampu untuk dikecewakan.
Kerana melihat mereka lonjak riang itu lebih membahagiakan.

Sayangnya, ia tetap disitu,
Tidak digunakan,
Terus-terus terabai,
Walhal suatu masa dulu bukankah ia satu kebangaan,
Juga satu kemenangaan untuk mereka,
Tetap bagiku ia menjadi satu beban,
Beratnya tidak tertahan,
Terus disimpan dan diperam,
Langsung tidak digunakan,
Berhenti seketika untuk menimbang,
Aduh!takut aku nanti menjadi satu kutukan,
Menangis diri kelak kerana tidak di dibebaskan.

Masih lagi terabai,
Meskipun ramai yang tenat,
Penawarnya ada, tapi masih disimpan,
Entah bila mahu digunakan,
Sedangkan maut sudah hampir datang,
Mengira-ngira untuk dijemput pulang,
Aku masih kaku,
Melihat mereka lemah tak bermaya.

Aku masih kaku,
Tidak berganjak walau setapak,
Tidak bergerak sedikit pun,
Walau aku sedar diri ini sangat berdosa,
Membiarkan mereka mati bernyawa,
Tapi masih mengharapkan kuasa kedua,

Kerana aku merasa ada kuasa sakti,
Datang merawat mereka.
Namun kelak, aku tidak boleh sembunyi,
Ghaib apatah lagi,
Kelak diri ini lah sebenarnya akan derita,
Kerana ini bahagian aku.



Sebuah coretan untuk masalah yang diri ini bakal selesaikan. Moga Allah memberi jalan dan dipermudahkan usaha ini. Semoga.Supaya nanti di akhirat tidak disoal. :') Moga hati-hati itu terbuka dan jalan ini tidak tamat separuh jalan.Tak senang duduk, tak basah mandi dek memikirkan masalah yang sedang dipikul ini hingga terbawa ke dalam mimpi.Berharap dengan usaha kecil ini nanti, Allah permudahkan..Mohon doa kalian. :')




Membuka tabir kehidupan dengan rasa hamba.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...