Friday 2 November 2012

Jalan-jalan Carik Jalan - K.Terengganu

Assalamu'laikum. w.b.t..

Semalam sempat join pogram PEMBINA K.Terengganu..Pogram tu namanya "Jalan-jalan Carik Jalan". Pogram start dalam pukol 3.30ptg kat Muzium Terengganu. 1st time aku masuk kat muzium tu walaupun dah 3 tahun duduk sini. Walaupun tak ramai yg join, tapi dapat la jugak kawan-kawan baru dari UMT dan IPG. Kitorng pergi naik van.Aku, yan dan Aimi. Sampai sana je aku tengok macam kenal je sorang perempuan ni. Hahaha.Sah! Tengok tudung pun tahu dah. Byty la tu.  Cheh! dia tak ngajak aku pon pegi pogram ni. Time tu terus cakap dengan Yan,"Kenape pulak lah dia ada kat sini, semak betol laa.." padahal hati rindu sebenarnya. Lama tak jumpa kakak kecik tu. :p

Aku- Yan- Aimi

Sampai je, kitorang diberi brieffing pasal explorace yg akan di adakan dalam Muzium tu nanti. Aku dapat group 2, tak sama dengan Yan , Aimi n Baiti. Nasib baik 1 grup dengan kawan byty, Kak Zi ni, senang la nak cakap2 siket. Tapi rupa-rupanya kawan2 dalam grup tu memang happening and slumber. So memang senang dan cepat mesra la ngan dengan dorang sume.

Aku -Byty - Yan
Time explorace tu, memang penat giler. Tak sempat nak tengok satu-satu yg ada dalam muzium tu. Kena cepat-cpat je semua, dan lagipun muzium tu besar sangat.Muzium terbesar di Asia Tenggara kan.. Lepas habis explorace, kitorang bergerak ke Masjid Kristal untuk solat Asar. 1st time solat dalam tu. Best solat kat situ cuma tempat ambik wuduk permpuan jauh sikit. Lepas Solat, kitorang berkumpul dekat luar, dan ada kakak tu brieffing pasal aktiviti seterusnya. So, apa yg kitorang kena buat lepas tu , kitorang kena edarkan pamplet Aman Palestin, pamplet barangan boikot, dan kena jumpa orang ramai, suruh depa jawab questionair yg pihak PEMBINA dah sediakan. Aku dengan adik Fatihah ni pegi la carik sorang mangsa, suruh jawab soalan-soalan tentang isu2 Palestin.Nak tengok depa cakna tak tentang isu Palestin ni.Padahal aku pun pon tak tengok soalan tu tentang apa masa tu, yg aku tahu soalan2 tu pasal Palestin. Teruk betullaa. =.=' So, mangsa kitorang masa tu, 3 orang perempuan umur 18 tahun. Alhamdulillah, dorang bagi respon yg baik walaupon dorang tak reti nak jawab apa dalam soalan itu. :p

Habis je aktiviti tu, kitorng kena berkumpul semula, dan kena cepat-cepat siap untuk balik ke tempat masing-masing. Sebelum tu ada lah penyampaian hadiah untuk kumpulan2 yg join xplorace tengah hari tadi tu. Tiada kumpulan yg menang, sebab semua kumpulan dah dikira pemenag, dan kumpulan aku menang sebagai kumpulan yg paling bekerjasama. yeeeaahahh!!
Masjid Kristal. :)
Masa balik tu, sebenanrya agak sedih nak berpisah dgn baiti. Wuwuwu.Tapi cover macho je lah time tu.Malas nak layan perasaan sangat..Hmm.. Ntah bape lama lagi la die nak ada kat sini lagi. Sedih betol. :(

Sampai bilik dalam pukul 7.40mlm. Ada 2 orang kakak tu tumpang solat Maghrib.Lepas kakak 2 org tu balik, aku mandi, siap solat Isyak semua, terus tido. Dalam pukol 9mlm dah tido dah. Aku kunci jam pukol 2, poyo lah nak bangun buat assingment, padahal hampeh betul. Takde maknanya nak bngun. Memang penat sangat-sangat. Tapi hari ni dah ada tenaga. Nak siapkan assigment Kaunseling hari ni jugak.By hook or by crook memang nak siapkan hari ni jugak. Doakan dipermudah kan segala urusan. : ))

Hari ni dah masuk 4 hari faz mendiamkan diri. Kenapa?Harap dia ok je. Semua orang nak lari dari aku ni kenapa ntah... Sabar jelaa..


Ok, insyaAllah, akan menulis lagi..  :)

ainulhusna
11:29
03112012
Blok H, unisza

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...