Friday 27 January 2012

Saya Sayang Awak..Pling!!

sayang sokmoo~

Banyak cara kalau kita nak tunjukkan kasih sayang kita kepada seseorang.Ada yang bagi hadiah best-best, ada yang pergi bawak melancong tempat yang cantik.. Tak kisah siapa pun kita sayang, ibu, ayah, kakak, abang, adik, cousin, kawan-kawan, tunang, suami, isteri and etc,..Yang pastinya, kita mesti nak hadiahkan sesuatu untuk mereka yg kita sayang tanda kita menghargai mereka yang hadir dalam hidup kita.

Kalau nak hadiahkan kereta sebijik, percutian ke Korea setiap sorang yang disayangi tu, memang tak la..Jadi, 4 me, cara untuk menghagai mereka yang disayangi saya akan masak something untuk mereka.Tak kisah la masak apa, janji depa semua dapat rasa ayaq tangan cheq buat sendiri..I admit, ayaq tangan cheq tak sedap mana pun.Eh, memang tak sedap...

Bila masakkan something untuk orang yang kita sayang dengan rasa ikhlas + kasih sayang, rasa puas hati sangat..Yes! SANGAT PUAS! Walaupun ia tidaklah sesedap makanan KepCi, McDi dan restoran mewah 7 Star Wars, tapi itu lah yg saya buat dan akan buat untuk gembirakan hati orang-orang yang saya sayang. Hatta masakkan meggie pun, saya rasa dah puas. Kalau kat asrama ni, kawan-kawan la jadi mangsa makan Meggie ayaq tangan saya. ^^

Lepas ni, saya nak try masak macam-macam yang sesedap lagi brkhasiat, lepas tu nak bagi semua orang makan..Saya suka memasak, tapi kepakaran tu takdak lagi..T__T InsyaAllah, lepas sem akhir ni berakhir, nak duduk umah belajar masak dengan kakak.
nasi ayam ( cc : google )
velvet-red cake by my sis
spagheti by my sis
cupcakes yg comel.. :') (cc:google)

Kalau boleh, nak pandai masak cup cake, mee curry, kueh mueh, nasi arab,seafood, daging masak asam podeh,kari hayam and so on..Dan kalau boleh jugak nak jadi masterchef di hati orang-orang yang saya sayang.

macam mane nk masuk masterchef season 2 ? :p

Siapa-siapa yang pernah makan masakan saya yg tak sedap tu, maafkan ye..Saya ni baby lagi dalam masak memasak nih.Nama je amik ERT time PMR dulu, tapi fail dalam keje ompompuan nih..Lepas ni, PROMISE, akan masak dngan bersungguh-sungguh, demi yg tersayang.Siapa yg belum pernah merasa masakan ayaq tangan saya, harap jgn berkecil hati.Tak masakkan bukan tanda tak sayang tapi mungkin laen kali InsyaAllah.

~ Apa-apa pun, Walaupun kita masak tak sedap, bile kita masak guna hati dan kasih sayang, rase tu Pling..Pling..Pling..Jadi sedap..^^


Saya Sayang Awak..

I Love U....

Ana Uhibbukum...

Wo Ai Ni..

Sarang Heyo..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...