Tuesday 4 January 2011

:: Kan best kalau ade roomate... :) ::

Assalamualaikm..:)


Alhamdulillah..syukur sebab akhirnye semalam aku bejaya jugak sampai kat UniSZA..huhuhu..macam jalan kaki pulak!Dan bejaye juga update blog ini..
Jom tepuk2 tangan..Papp..PAAPP!!
Sampai bilek, sunyi sepi..macam x der orang je..Padahal memang tak der orang pon...
sebak giler hati..Semalam sorang kawan bagi tau..Hidayah, yg sepaotnye jadik roomate aku, tak jadik jadi rumate aku sebab Pihak Asrama tukar kan die kat bilek laen..
Adooyaii~
Tak bestnyer tak de romate..Wlaupon bilek aku sebggai tempat2 lepak budak2 class aku, Tapi takkan 24 jam dorang nak menepek je dlm bilek aku...

Ok..ni antara kelebihan - kelebihan kalau korang sume ade romate.. ( Ni memandai kepala aku je ni....)

1 : Bile sampai je bilek, ade orang sambut korang.." Haa..baru balek class ke?? ".." Pegi mane tadi.."..

2 : Ade la kawan untuk beborak - borak..Balek cuti mesti ade cite2 best punye..Romate la org 1st yg kite nak cite..Kan..Kan...??

3 : Dah ade romate, dapat la kite solat berjemaah..2 orang pon kire bejemaah la jugakkan..Free je dapat 27 pahala drpada solat sorang2..

4 : Bila takder makanan tu, boleh la jengah2 locker romate..usha-usha dia punye stok makanan..huhuhu..Kite pon, bile dah ade romate, takde la nak jadik orang kedekut..Boleh la sedekah2 kat romate kite makanan @ ape2 pon..Nak buat baik ni, x kire tempat ka... :)

5 : Before tido tu, ade la jugak kawan yg teman becerite..Takder la sebok nak call orang sane..sini..nak ajak teman before tido tu..Ala-ala bedtime story la katekan kalo ade roomate ni..

6 : Bile bilek dah macam zoo tu, ade la jugak kawan yg tolong-tolong kemas bilek tu sekali..Ringan la siket keje-keje pembersihan bilek tu..Tapi kalo dah dapat romate pomaleh, payah la...

7 : Time-tme cuti tu, boleh la pegi umah romate tu..ziarah family die..Nanti, die pulak ziarah family kite..Boleh rapatkan ukhwah what..?!

8 : Time stady tu, boleh la jugak romate kite ni ajar2 ape yg kite x tawu..Tu pon kalo dapat romate yang same kos..Kalau dapat romate yg lain2 kos tu, boleh jugak kite tawu ilmu2 lain..Betambah jugak ilmu kite..kan..kan..??

9 : Boleh la pinjam2 barng die..Tu pon kalau dapat rumate yg jenis kedekot taik hidung massiin la..Takpayah susah2 nak g bilek kawan2 lain kalau romate sendiri dah ade barang yg nak kite gune tu..

10 : Lagi,kalau one of u, lambat bngun nak pegi class, ade la jugak orang yg kejutkan ko..Nak bngun solat pon ade jugak orang kejutkan...Takde la bngun2 tido, matahari dah nak tenggelam dah pon..hehehe..

Haaa..ni lah antara nye kelebihan-kelebihan yang ada kalau anda semua berROOMATE..Bestkan..bestkan..

So, takpe la..sem ni aku xder romate..Harap2 sem depan ade dah romate aku.Takder la aku cakap sorang2 ngan dinding kat bilik aku ni..
Kepada mereka yg ade roomate tu, hargailah roomate kalian semuanye walaupon perangai dia macam hantu..Kat situ, korang boleh jugak buat baik.Bagi la nasihat ape2 yg patot.Ajak die buat baik jugak..Okay??
sampai sini saje entry untuk kali ni..
Jage diri semua.. :)

3 comments:

  1. laa.. sian die.. x de roommate.. xpela.. man akn sntiasa temankan ainul k.. xmola sdih2 k.. sayu plak bile man bace ainul punye blog ni.. :(

    ReplyDelete
  2. laa..x pela..sye dah biase pon kan..
    huhu..
    saye kan kuat..! :)

    ReplyDelete
  3. alala..sian die..hmm,nnt i dtg jenguk2 u yer..itu pun kalo tak banjir..kalo banjir, u kena amek i naek boat..haha,nnt i jd rumate kejap2 ye...haha! peace..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...